The National:

IF you’re tuning in to a Boris Johnson interview, it’s safe to assume a fair chunk of it will be incomprehensible.

There was little change this morning then as listeners of the new Times Radio station expecting to hear the Prime Minister were mistakenly directed to a station in Malawi.

Times Radio launched today with a large budget, high-profile presenters and an exclusive interview with Johnson.

The only problem was that listeners using Amazon’s Alexa smart speakers were instead directed to a station in Malawi with a similar name – Times Radio Malawi.

The music and talk station, which offers a “radio experience that engages all Malawians at different social economic levels”, was broadcasting a discussion of Malawi’s politics in the Chichewa language, as well as music.

READ MORE: Boris Johnson sparks ridicule with 'press-up' on Mail on Sunday front page

Fortunately, listeners expecting to hear the new station from Rupert Murdoch’s News UK weren’t too dissatisfied with the alternative from Malawi.

Google smart speaker users also had problems. Some were directed to Radio X – after the devices mistook the word “Times” for the multiplication sign.

Whenever Boris Johnson is involved, blunders are guaranteed.